Pokémon Diamond (Pearl): Návod – Část 4: Beacon Badge a Pokémon League

Beacon Badge

Nyní se vraťte zpět k místu, kde stáli dva členové Galactic týmu (z města se vydejte na západ) a uvolněnou cestou pokračujte k jezeru Acuity. Po rozhovoru s Barrym použijte schopnost Fly a zamiřte do Veilstone City. Sejděte po schodech u pokécentra dolů, jděte kousek doprava a pak nahoru. Vyběhněte po dlouhých schodech k anténě, promluvte si s členem Galactic týmu a seberte Storage Key, který po něm zůstane. Vydejte se do skladiště v severozápadním rohu města, kde jste dříve našli HM05 Fly, pomocí klíče si otevřete dveře uvnitř a seběhněte po schodech dolů. Utíkejte na východ, po schodech vyběhněte o dvě patra výš a stoupněte si na levý teleport. S pomocí teleportů se dostaňte k dalšímu schodišti, vyběhněte po něm o patro výš a použijte teleport vlevo. Jedinou cestou doběhněte až k vědci Fredrickovi, porazte ho v souboji a po schodech seběhněte dolů. Utíkejte chodbou na západ, seberte Galactic Key a opusťte budovu.

Pak se vydejte k anténě, kde jste našli Storage Key a prostředními dveřmi vstupte do Veilstone Galactic Headquarters. Odemkněte si dveře, vyběhněte o patro výš a v místnosti s televizí si stoupněte na teleport nalevo. Utíkejte dál nahoru, doběhněte na konec chodby a stoupněte si na teleport úplně vlevo. Po dalších schodech vyběhněte nahoru, odemkněte si dveře a utkejte se s velitelem celého Galactic týmu, po jehož porážce získáte Master Ball. Pak ho následujte, použijte teleport a proběhněte dlouho chodbou až do místnosti na konci, kde se setkáte se Saturnem. Porazte ho, zmáčkněte červené tlačítko a vraťte se zpět do místnosti, kde jste se utkali s vůdcem Galactic týmu. Stoupněte si na teleport v JV rohu místnosti a následně opusťte budovu. Pomocí Fly se vydejte do Oreburgh City, pokračujte na sever na Route 207 a s pomocí kola se vydejte do Mt. Coronet.

Pomocí Surf techniky přeplavte vodu směrem na východ, pak vylezte za pomoci schopnosti Rock Climb na skálu a po schodech zamiřte o patro výš. Probojujte se do SZ rohu jeskyně, projděte do další části a vyběhněte o patro výš. Dostanete se k místu se třemi schodišti (tím nalevo jste přišli, pak jedno napravo a třetí nahoře). Vydejte se tedy horní cestou a probojujte se na zasněženou část hor. Dojděte ke skále, vyšplhejte po přístupném místě nahoru a dejte se vlevo. Skrz trávu doběhněte ke vchodu do jeskyně a vstupte do ní. Uvnitř použijte Rock Climb, vylezte nahoru a skrz členy týmu Galactic pokračujte až do další venkovní oblasti. Seběhněte po schodech dolů do úzké cestičky, na konci vylezte nahoru po skále nalevo a na západě vejděte do druhé jeskyně. Proběhněte úzkou chodbou, na konci vylezte po schodech a probojujte se až na samotný vrchol hory.

Pokračujte směrem nahoru, shlédněte sekvenci, v níž bude vyvolán mýtický pokémon a následně porazte všechny nepřátele včetně bosse Galactic týmu. Po jeho porážce přistupte k mýtickému pokémonovy Dialogu, chytněte ho a vydejte se do Pastoria City. Pokračujte na východ, dojděte až k restauraci za hotelem a pak zamiřte dál na východ na Route 222. Doběhněte až do Sunyshore City a promluvte si s Flintem, který je jedním členem z elitní čtyřky pokémonové ligy. Až rozhovor skončí, tak si v pokécentru vylečte své pokémony a vyběhněte na spleť můstků, které jsou nad městem. Utíkejte na jih, pak na východ a vstupte do majáku. Promluvte si s mužem u dalekohledu a jakmile odejde, tak se vydejte na místní stadión. Tady natáčejte otočné cestičky tak, abyste mohli postupovat stále dál a probojujte se až k šampiónovi Volknerovi. Po jeho porážce si vezměte odznak a novou techniku a opusťte stadión.

Pokémon League

Jděte na pláž v severní části města, od Jasmine získejte techniku HM07 Waterfall a použijte Surf, čímž se dostanete na Route 223. Vydejte se na sever, bojujte s ostatními trenéry, abyste si vylepšili vaše pokémony a doplujte až k vodopádu. Přidělte některému z pokémonů techniku HM07, s její pomocí se vytáhněte nahoru na vodopád, kde naleznete vstup do jeskyně a budete moci vstoupit na Victory Road. Probojujte se jeskyní až ke schodišti na západě, vylezte po něm do horní jeskyně a tam využijte schopností Strength a Rock Smash, aby jste se dostali až k dalšímu schodišti (poblíž veterána Claytona). Seběhněte po něm dolů, přeběhněte přes lávku a použijte Rock Climb, čímž sešplháte po skále dolů.

Cestou doběhněte do další části jeskyní s vodními jezírky, pomocí Surf schopnosti se dostaňte k vodopádu a vystoupejte po něm nahoru. Pokračujte dál na západ a po schodišti vyběhněte o patro výš. Jděte na západ, pak se dejte uličkou na jih a po skále napravo vylezte nahoru. Porazte trenéra Clintona a pokračujte přes můstek až k východu z jeskyně. Jděte nahoru, vytáhněte se nahoru nad vodopád a vstupte do budovy. Uzdravte si vaše pokémony, nakupte si vybavení a pokuste se promluvit s mužem v horní části místnosti. Objeví se Barry a tak ho budete muset porazit v duelu. Následně si promluvte s mužem a projděte dveřmi. Postupně se utkejte se všemi čtyřmi členy elitní čtyřky, porazte je i šampiónku Cynthii a vychutnejte si závěrečnou animaci.