Bloodborne: Dungeony

PS4

V následujícím článku si uděláme komplexní pohled do Chalice dungeonů ve hře Bloodborne, kde můžete nalézt veškeré Uncanny a Lost zbraně, materiály. Blood Gemy (to hlavně ty hodně vzácné a silné) a také některé Caryllovy runy. Postupně se tedy podíváme na to, jak dungeony fungují, kde naleznete jednotlivé poháry i to, jak je otevřete. Dále se dozvíte jak fungují offeringy a k čemu jsou dobré. Nakonec pak připravím tabulku s vybranými Root dungeony, včetně loot listu.

Tyto Chalice dungeony jsou v podstatě jakýmsi obsahem pro hráče, který budou hrát po dohrání hlavní hry. Obtížnost dungeonů si jede po své vlastní ose a není závislá na první hře nebo na tom jakou New Game + hrajete. Všechny kalichy aktivujete u náhrobků za Bath Messengery v lokaci Hunter´s Dream a v jednu chvíli jich můžete mít aktivních až 6. Každý dungeon má obvykle 3 podlaží označované jako Layer, jen v jednom případě 4 podlaží. Každé patro se pak dělí na 5 částí. Vstupní, úvodní bonusová část, hlavní část, bonusová část před bossem a místnost s bossem. Vždy ze vstupní části pokračujete do té hlavní chodbou a v ní se může objevit vstup do úvodní bonusové části, kde je většinou nějaký ten loot, v hlavní části musíte najít páku, která otevře mříž s modrými lampami, za kterou se skrývá chodba vedoucí do místnosti s bossem. V této chodbě se může objevit vstup do druhé vedlejší bonusové místnosti. Toto rozdělení platí pro všechny patra a vstupy do bonusových částí uvidíte ihned.

Nyní se tedy podíváme na rozdělení dungeonů, ty se dělí hned podle několika kritérií. To hlavní je typ dungeonu a ty máme celkem 4 – Pthumeru, Hintertomb, Ailing Loran a Isz. Rozdíly mezi těmito dungeony jsou hlavně v obtížnosti jednotlivých dungeonů. Zatímco Pthumeru má pohárů celkem 5 a každý v rozdílné hloubce (Depth 1-5), tak například poslední Isz má pouze 1 (Depth 5). Hloubka značí obtížnost, takže Depth 1 je nejlehčí a Depth 5 nejtěžší. Na základě toho samozřejmě máte možnost najít určité předměty, která závisí právě na typu a hloubce daného dungeon.

Další aspekt, podle kterého se dungeony liší je slovíčko Root. Buď máte dungeony obyčejné, které jsou pevně dané a to včetně přesného lootu uvnitř dungeonu a bossů nebo máte v názvu právě slovo Root. Takovýto dungeon i jeho obsah a bossové jsou zcela náhodné i když samozřejmě existuje předpoklad, že se daná zbraň nebo runa může v dungeonu objevit, ale k tomu až později. Hraní obyčejného dungeonu má smysl jen proto, abyste získali materiály a právě Root verzi kalichu. Pak už si můžete tvořit pouze ty náhodné a snažit se získat, co nejvíce itemů, které skrývají.

Pro ty z vás, kteří nechtějí pouze spoléhat na náhodu, tak autoři přichystali tzv. Glyphy, díky kterým můžete otevřít dungeon, jenž vytvořil nějaký hráč a zahrát si ho a získat tak obsah, který je předem známý. Abyste daný glyph mohli použít, tak musíte mít nejprve daný kalich u sebe a alespoň jednou ho vytvořit. Jakmile se tak stane, tak můžete daný typ dungeonu vyvolat kolikrát chcete a už k němu nebudete potřebovat žádné materiály, což je největší výhoda vůbec.

Důležitým aspektem pro tvorbu Root dungeonů jsou tzv. offeringy, které můžete aktivovat, pokud máte dostupné materiály. Celkem jsou ve hře 3 typy.

Offering Efekt
Foetid Nepřátelé způsobí větší poškození.
Rotted V dungeonu se objeví více nepřátel.
Curse Máte k dispozici 50% HP.
Sinister Bell Ostatní hráči mohou provést agresivní invazi do vašeho dungeonu a zaútočit na vás.

Kompletní přehled kalichů, veškeré informace o nich najdete na linku zde.

2 thoughts on “Bloodborne: Dungeony

  1. Ahoj poprosil bych o radu. Přes jaké dungeony se prokoušu k Great Pthumeru Ihyll Chalice abych mohl získat trofej za královnu boss fight? Teď jsem porazil Bloodletting Beast v Lower Pthumeru Chalice, Layer 4. Byl to můj 6tý dungeon . Nebo se musí projít všechny dungeony? Moc děkuji

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ověření, že nejste robot: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.