0

Návod Alan Wake + DLC The Signal a The Writer

Sekce

1) Ovládání [s01]
2) Návod [s02]
    2.1) Epizoda 1: Nightmare [s0201]
    2.2) Epizoda 2: Taken [s0202]
    2.3) Epizoda 3: Ransom [s0203]
    2.4) Epizoda 4: The Truth [s0204]
    2.5) Epizoda 5: The Clicker [s0205]
    2.6) Epizoda 6: Departure [s0206]
3) Collectibles [s03]
    3.1) Epizoda 1: Nightmare [s0301]
    3.2) Epizoda 2: Taken [s0302]
    3.3) Epizoda 3: Ransom [s0303]
    3.4) Epizoda 4: The Truth [s0304]
    3.5) Epizoda 5: The Clicker [s0305]
    3.6) Epizoda 6: Departure [s0306]
4) Návod DLC The Signal [s04]
5) Collectibles DLC The Signal [s05]
6) Návod DLC The Writer [s06]
7) Collectibles DLC The Writer [s07]

1) Ovládání [s01]

Při pohybu postavy
Levý analog
Pohyb postavy
Pravý analog
Otáčení kamery
D-pad
Výběr zbraně
A
Skok
B
Akční tlačítko
X
Přebíjení zbraně
Y
Výměna baterií ve svítilně
RB
Aktivace světlic, házení flashbang granátů
RT
Střelba
LB
Sprint, uhýbání
LT
Zesílení kuželu světla svítilny
Back
Pauza, menu nastavení
Start
Pauza, menu nastavení
Při řízení vozidla
Levý analog
Řízení vozidla
Pravý analog
Otáčení kamery
A
Posílení světel automobilu
B
Opuštění vozidla
RT
Plyn
LT
Brzda

2) Návod [s02]

2.1) Epizoda 1: Nightmare [s0201]

Writer´s Dream
Noc v Bright Falls
Hned na začátku se podívejte nahoru k pouličnímu světlu a zvolte si normální nebo obrácený pohled. Utíkejte po cestě dolů, odbočte na dřevěnou lávku napravo a shlédněte krátkou sekvenci se sraženým stopařem. Na konci cesty seskočte dolů, seběhněte schodiště a dejte se doprava, kde musíte přeskočit zábranu. Následně se dvakrát vyhněte útoku stopaře (LB + levá analogová páčka) a projděte dřevěnou brankou. Rychlým sprintem doběhněte po lesní pěšině až k provazovému mostu, přeběhněte na druhou stranu a po střetu s Clayem vstupte do srubu. Počkejte dokud vás otřesy nezraní, pak vyběhněte za světlem ven a vstupte do světla pod lampou nalevo, kde se kompletně vyléčíte. Po skončení sekvence seběhněte po schodech dolů a sledujte cestu. Jakmile vás vyzve, tak si vezměte baterku a zaměřte pomocí LT na stopaře. Pak seberte i revolver a několika ranami ho sprovoďte ze svého snu. Vydejte se dál, postřílejte útočníky a doběhněte až k boxu na dřevěné noze, ve kterém najdete světelnou pistoli. Po jejím sebrání seskočte dolů, dejte se doprava a objeví se další nepřátele. Namiřte na toho prostředního, světlicí ho zasáhněte a zbavte se i dvou okolních. Zamiřte tedy opatrně dál, na cestě shlédněte sekvenci a rychle přeběhněte přes most. Dveřmi nalevo vstupte do budovy majáku a shlédněte animaci.

Bright Falls
Na bárce se vydejte k muži postávajícím u zábradlí a promluvte si s ním. Pak se vraťte zpět za svou ženou, vyslechněte si hovor s vaším vydavatelem a až dorazíte ke břehu, tak nasedněte do vašeho vozu. Po shlédnutí animace se dostanete do místní jídelny, kde se setkáte s dívkou jménem Rose. Zleva obejděte pult, pusťte staříkovi jeho oblíbenou písničku Coconut a napravo od kuchyňského okna si vezměte z vozíku termosku. Pak vstupte do temné chodby, na konci se dejte vlevo a zaklepejte na dveře pánských toalet. Na scéně se objeví tajemná žena a ta vám předá klíčky od srubu a instrukce jak se tam dostat. Opusťte tedy jídelnu, shlédněte animaci, která vám ukáže krásy tohoto malebného městečka a počkejte až budete moci Alana znovu ovládat. Přeběhněte přes můstek, vyběhněte ke srubu a odemkněte si vchodové dveře. Po vstupu zjistíte, že je uvnitř tma a vy budete muset nahodit jističe. Hlavním vchodem tedy opusťte srub, otočte se doleva a utíkejte k přístřešku. Uvnitř přistupte ke generátoru a nahoďte ho (musíte mačkat A vždy, když bude bod v zeleném poli). Potom vyběhněte ven, shlédněte jednu z mnoha animovaných sekvencí ve hře a vraťte se do srubu. Zamiřte po schodech do druhého patra, v místnosti napravo si promluvte s Alice a utíkejte do pracovny naproti přes chodbu, kde se odehraje hádka. Až budete Alana ovládat, tak utíkejte rychle ke srubu, vyhněte se nebezpečí ze vzduchu a počkejte na vaše probuzení po havárii.
Waking Up To A Nightmare
Útok ptačího hejna
Seběhněte z kopce dolů, držte se lesní pěšinky a narazíte na místo, které obklopují silné paprsky světla. Po nalezení prvních dvou manuskriptů se vydejte po pěšině dál, doběhněte ke skalnímu útesu a v dálce uvidíte osvětlenou budovu. Utíkejte kupředu, po kmeni napravo se dostaňte na pilu plnou dřeva a shlédněte animaci, ve které se setkáte s prvním Takenem. Rychle proběhněte mezi hromadami dřeva až k příbytku, schovejte se dovnitř a Alan zde  najde revolver a baterku. Ze stolku si vezměte náhradní baterie, pak i náboje opodál a pokuste se dovolat šerifovi. To se bohužel nepovede a budova se začne hýbat. Rychle vyskočte zadním východem ven, proběhněte dřevěnými vrátky ven a vypořádejte se s oběma monstry. Potom se dejte doprava a narazíte na spadlé vedení. Nalevo od něj najdete v přístřešku ovládání sítě, kterým vypněte přívod elektrické energie a bránou se vydejte dál. Až dorazíte k bagru, tak se dejte dál plotem napravo, seběhněte z kopce dolů a přeběhněte přes kmen stromu. Jedinou cestou doběhněte k hromadám dřeva, dejte se doprava a dojdete k místu se zničenými schody. Nyní vám tedy nezbývá než najít jinou cestu. Proběhněte mezi kládami dozadu k přístřešku, zabijte stínová monstra a vstupte do přístřešku, kde najdete na jedné z polic brokovnici. Venku pak nastartujte generátor, vydejte se ke stožáru a s pomocí ovládacího panelu posuňte dřevo na lanovce do úrovně okolních hromad. Pak se otočte, vylezte po žebříku na hromadu a přeběhněte na druhou stranu do části nad zničenými schody. Vyběhněte nahoru do kopce k dřevěné chýši, od ní dál a pak vás bude čekat cesta z kopce dolů. Jakmile uvidíte generátor, tak ho nastartujte, vydejte se po pěšině dál a prostřílejte si cestu k další lampě. Z boxu si můžete vzít náboje do revolveru a baterky, dejte se doleva a seskočte na cestu (před vámi je obrovský bagr). Dejte se doprava, doběhněte k zamčené bráně a v kontrolní místnosti po vaší pravici ji otevřete pomocí tlačítka na stěně. Bráno vstupte do další části se dřevem a zamiřte k místu, kde na vás zaútočí Stucky a spousta dalších stínů. Nejprve se zbavte těch obyčejných, pak i poměrně rychlého Stuckyho a dostaňte se k bráně na druhé straně pily. Otevřete si skříňku se zeleným blikajícím světlem, přehoďte páku a jedinou cestou doběhněte na čerpací stanici. Skrz garáž proběhněte do obchodu a pomocí telefonu si zavolejte.

2.2) Epizoda 2: Taken [s0202]

Bright Falls Sheriff´s Station
Ve chvílích, kdy bylo vše v pořádku
Ve vašem apartmánu si to namiřte do kuchyně, zapněte kávovar a vydejte se za Alice do její pracovny. Následně se v té své podívejte na její práci a počkejte až zhasne světlo. Vedle vchodových dveří si prohlédněte jističe, následně posviťte Alice a po shlédnutí animace se hra přenese na policejní stanici. Po lékařské prohlídce vyběhněte ven na chodbu, dejte se doleva a vstupte do kanceláře šerifa. Ze stolu si vezměte mobilní telefon, vyslechněte rozhovor a počkejte až vám zavolá únosce vaší ženy. Utíkejte k recepci, dveřmi napravo utíkejte k celám a dostaňte se na parkoviště. Nalevo přeskočte malý plot, následně rozkopněte dřevěnou bariéru a prohledejte vrak auta. Kolem cel se vraťte zpět na recepci, shlédněte animaci a spolu s Barrym odcestujete do národního parku Elderwood.
Elderwood National Park
V návštěvnickém centru si promluvte s vaším společníkem, pak vyběhněte na terasu a vyzpovídejte Rustyho. Následně si na recepci vyzvedněte formulář, odneste ho Rustymu a ze stolku si vezměte klíč od vašeho srubu. Hlavním vchodem opusťte návštěvnické centrum, shlédněte animaci a vyběhněte ven ze srubu. Po schodech seběhněte dolů, pokuste se nasednout do auta a Alan zmíní, že klíče má u sebe Barry. Utíkejte po cestě dolů z kopečka, pokud chcete tak se podívejte po okolních srubech a dostaňte se až k nabouranému vozu. Od něj pokračujte dál a po cestě se vám vybaví krátký flashback. Doběhněte na nádvoří, postavte se čelem k hlavní bráně a vstupte do budovy vlevo, kde vás čeká krátký rozhovor se zraněným Rustym. Ze země si vezměte revolver, utíkejte do Ranger Office naproti a odemkněte si vchodové dveře. Z prosklené kanceláře si to namiřte dozadu do kuchyňky a najdete sekeru zaraženou v elektrickém rozvodu. Utíkejte nazpět, zabijte dvojici stínů a zjistíte, že Rusty zmizel. Nově zpřístupněnou dírou ve zdi se vydejte dál, vypořádejte se s Rustyho stínem a následně i dvojicí dalších nepřátel. Jakmile budou všichni mrtví, tak vyběhněte na cestu, doběhněte dolů k brance a pod paprskem světla si dobijte všechny vaše životy. Jakmile seběhnete po schodech, tak si vyslechněte Barryho telefonát, proběhněte kolem piknikového stolu a kousek dál zamiřte po schodech dolů. Přeběhněte přes most na druhou stranu, dejte se doprava a v části s telefonní budkou zabijte trojici stínů. Vydejte se přes druhý most, držte se cedulí směrem do Lovers Peak a dorazíte k dominantě stromu, u kterého je cedule The Great Old One. Od něj utíkejte dál, pozabíjejte stíny, které vás napadnou a za mostem nastartujte generátor. Utíkejte po pěšince dál, počkejte až vás napadnou stíny a projděte pod vydlabanou částí stromu. U brány přeskočte přes plot nalevo, doběhněte až k lanovce a zmáčknutím tlačítka si ji přivolejte. Jakmile nasednete, tak se nechte odvézt na druhou stranu a shlédněte krátkou animaci se stíny a cizincem. Toho sledujte po cestičce až k zamčené bráně, pomocí baterky oslabte stíny, na které narazíte a následně ho ochraňte, dokud neotevře bránu. Potom vyběhněte po schodech nahoru a doběhněte do Lovers Peak, kde si z boxu pod lampou vezměte světlice a několik baterií. Začněte se s jejich pomocí chránit před příchozími Takeny, shlédněte animaci a hra bude pokračovat po pádu níž. Utíkejte kupředu, přeběhněte přes dva obrovské kmeny a dejte se doleva. Opatrně proběhněte mezi pastmi na medvědy, přejděte přes kmen na druhou stranu a tam se aktivuje checkpoint. Vydejte se po lesní cestě dál, nalevo vyběhněte po rampě k dřevěné chýši a nastartujte generátor. V druhé dřevěné chýši si vezměte loveckou pušku opřenou o bednu a v zadní části seskočte dolů. Dejte se doleva, prostřílejte se lesem kupředu (držte se bodu na vašem kompasu) a doběhněte k mlýnu. Po žebříku vylezte nahoru, přeběhněte přes narušenou část stavby a seskočte na bedny. Vstupte do mlýna, vyběhněte po schodech do nejvyšší části a skopněte dolů balík, který vytáhne nahoru výtah. Následně skočte na výtah, dejte se doprava a pomocí baterie zničte černou hmotu na podlaze. Po žebříku vylezte do nejvyššího patra, zadním východem vyběhněte ven a dostanete se do části s několika dřevěnými bednami. Zabijte Takena, který na vás zaútočí, doběhněte k bráně a přelezte po rampě nalevo na most. Na jeho konci otevřete box, vezměte si vybavení a utíkejte nahoru do kopce. Zlikvidujte dvojici silnějších stínů, projděte bránou napravo a po pár krocích se musíte vypořádat s monstrem, které prorazí bránu pomocí motorové pil. Poté si to zamiřte nahoru do altánku, promluvte si po telefonu s Barrym a přeběhněte přes most na druhou stranu do kempu. Z boxu si vezměte náboje a baterie a v hlavní části si všimněte zamčených vrat, za kterými je nastartované auto. Vydejte se k zadní bráně, nalevo vstupte na pánské záchody a v zadní části si vezměte z lavičky klíč. S ním odemkněte zmíněná vrata, nasedněte do auta a hlavní bránou vyjeďte na cestu. Jeďte po ní dál, projeďte mezi nákladními tahači a narazíte na jeden, který bude natažen přímo přes cestu. Vůbec se nezaobírejte otravnými stíny, zprava ho objeďte a u zátarasu se dejte doleva a přejeďte na druhou stranu mostu. U blikajícího kamionu se stočte doleva, projeďte bránou a po cestě zamiřte zpět za Barrym. Až dojedete nebudete moci pokračovat dál, tak vysedněte ven a vydejte se dál po svých. Po cestě si promluvte s únoscem, doběhněte k vašemu srubu a odrazte útoky létajících opeřenců pomocí světlic a baterky. Nakonec už jen počkejte až vám Barry odemkne dveře, vstupte dovnitř a epizoda skončí.

2.3) Epizoda 3: Ransom [s0203]

On The Run
Smutný osud Rustyho
Sledujte Randolpha, vyslechněte si historky o historii Cauldron Lake a zaklepejte na dveře příbytku Rose. Po vstupu shlédněte krátkou animaci, počkejte až se probudíte a hlavním vchodem opusťte dům. Po cestě doběhněte zpět k bráně, počkejte až skončí animace s policií a seběhněte na cestu před vámi. Dejte se doleva, zbytečně se nezdržujte a pak odbočte doprava, kde budete muset proběhnout pod dřevěným mostem. Držte se neustále cestičky, doběhněte k místu, kde před vás dopadne policejní vůz a pokračujte vlevo. Po pár metrech vyběhněte nahoru po schodech, držte se cesty podél skály a přeběhněte přes most. Doběhněte po cestičce k věži rangerů, vystoupejte nahoru a zapněte vysílačku. Hned nato seběhněte dolů, projděte brankou a po cestě utíkejte k velké bráně, která je posedlá temnotou. Vyběhněte tedy do kopečka nalevo, povšimněte si světlometu a v zadní části naleznete malý přístřešek. Uvnitř nahoďte generátor, vraťte se ke světlometu a přímým paprskem bránu zničte. Následně se uvolněnou cestou vydejte dál, seběhněte dolů a po chvíli narazíte na vrátka, jenž budou rovněž posedlá. Jděte doprava, vezměte si svítilnu a s její pomocí vrátka zničte. U auta na cestě si vezměte první várku flashbang granátů, použijte je na dotěrné nepřátele a doběhněte k lampě Safe Haven, kde najdete i várku druhou. Pak přeběhněte přes dřevěný most, po dlouhé pěšince se dostaňte až k radiostanici a aktivujte si checkpoint pod lampou. Hlavními dveřmi vstupte do budovy, doběhněte k vysílací místnosti a počkejte, až vás hlasatel pozve dovnitř. Ihned po skončení animace utíkejte kupředu, rychle nahoďte generátor a v Safe Haven si vezměte revolver a několik krabiček nábojů. Potom pokračujte podle radaru dál a dostaňte se k dřevěné chýši. Uvnitř si vezměte brokovnici s náboji, pak vyběhněte dveřmi napravo a po cestě se vydejte kolem přístřešku dál. Projděte skrz checkpoint v podobě Safe Haven, promluvte si s Alice a doběhněte pod most. Po žebříku vylezte nahoru, vydejte se po něm kupředu a až na vás začnou létat objekty, tak je ničte pomocí mířeného paprsku světla z vaší baterky. Následně vylezte po žebříku nahoru, v Safe Haven si doplňte životy a vyměňte si vaší obyčejnou svítilnu za silnější. Následně běžte doprava a dostanete se do části s vlaky. Nalevo zmáčkněte tlačítko, než se otevře brána, tak se vypořádejte s novými Takeny a doběhněte do skladiště. Až se vypořádáte s dalšími útočníky, tak vyběhněte po schodech nahoru, vyjděte dveřmi ven a po druhých schodech seběhněte zase dolů. Po pár krocích se na scéně objeví buldozer a vám nezbude nic jiného než se s ním vypořádat. Zničte ho pomocí baterky, otevřete si branku v zadní části a doběhněte na konec cesty, kde se odehraje krátká sekvence a vy se přesunete do druhé části třetí epizody.
Mirror Peak
Nasedněte do vozu, držte se hlavní cesty a na konci odbočte doprava. Projeďte pod zničeným mostem, po 

Trailer park

lesní pěšině se dostaňte zpět na hlavní cestu a přejeďte na druhou stranu mostu. Následně projeďte kolem věže rangerů i vysoké budovy nalevo od cesty a dojeďte k dolu. Utíkejte rovně, po chodníku se vydejte za roh a vyběhněte nahoru po schodech. Dveřmi vstupte do muzea, shlédněte animaci a promluvte si s únoscem. Pak přeskočte přes řetěz ve středu místnosti, seběhněte o patro níž a v zadní části aktivujte spínač, který otevře poklop.  Tím seskočte dolů na pevnou zem, proběhněte mezi vlakovými soupravami a zneškodněte několik Takenů. Potom si posviťte na objekty posedlé temnotou a doběhněte na konec, kde vylezete po žebříku na jednu soupravu. Následně otevřete poklop, seskočte dolů a zničte další dva temné objekty. Z vlakové soupravy vstupte do místnosti a dveřmi napravo ji opusťte. Seběhněte schody před vámi, povšimněte si elektricky napájené brány před vámi a nasedněte do připraveného vozu. V něm jeďte na konec otevřeného prostranství, pozabíjejte kupu Takenů a vyběhněte po schodech k domu, kde najdete ovládání elektrické sítě. Jediným stiskem tlačítka ji vypněte, vraťte se k dříve napájené bráně a po schodech vyběhněte do budovy. Na konci místnosti mezi policemi, prorazí silnější Taken prkna a vy ho budete muset zlikvidovat spolu s jeho kumpány. Zpřístupněnou cestou se vydejte dál, vyběhněte po druhém schodišti nahoru a v místnosti najdete schodiště, po kterém zamiřte o patro výš. Dveřmi vyběhněte na čerstvý vzduch, seběhněte dolů na nádvoří a vstupte do dřevěné budovy, kde pomocí páky otevřete bránu. Tou následně zamiřte k autu, posbírejte si flashbang granáty a prostřílejte si cestu až k rozcestí, odkud vede cesta nahoru a doprava. Dejte se tedy vpravo, aktivujte checkpoint a z beden si vezměte hromadu nábojů do brokovnice. Jakmile přejdete přes most, tak si vyměňte vaši brokovnici za silnější (je opřena o světlomet nalevo) a na rozcestí před vámi se dejte vpravo. Doběhněte až na hřbitov, protáhněte se pod dřevěnou konstrukcí a až zabijete trojici Takenů, tak se dejte podél skály napravo. Doběhněte k malému domku, uvnitř nahoďte generátor a aktivujte další z mnoha Safe Haven ve hře. Utíkejte dál, vstupte do města duchů a namiřte si to doprava. Až doběhnete k mostu, tak se dostaňte na druhou stranu, držte se cesty a zničte útočící objekty. Na prostranství opodál zničte pomocí baterky vlak a v malém přístřešku vzadu seberte klíč. S ním si otevřete dveře do domu, dveřmi na konci vyjděte ven a po dvojici žebříků vylezte nahoru. Po stezce doběhněte až k dřevěným lávkám, přes ty přeskákejte na druhou stranu a likvidujte pomocí baterky ptačí nálety. Na konci cesty pak seskočte dolů do tunelu a dostaňte se do velké jeskyně, kde prostupuje shora světlo. Pokračujte tedy dál, na konci seskočte o podlaží níž a o kousek dál vám padající kameny zatarasí cestu. Počkejte, až nepřítel prorazí cestu, zbavte se ho a utíkejte kupředu. Doběhněte do velké místnosti s několika platformami, dejte se doleva a zmáčkněte tlačítko. Posuňte výtah dolů na vaši úroveň, přeběhněte na druhou stranu a po žebříku vylezte nahoru. Dostaňte výtah do své výšky, po něm pokračujte dál a vyběhněte po schodech nahoru. Pomocí panelu vyjeďte s výtahem o kousek nahoru, vraťte se po schůdkách dolů a vylezte po žebříku napravo. Pak přeskákejte na plošinu naproti, doběhněte k žebříku a skopněte ho dolů, čímž můžete slézt dolů k páce. S výtahem vyjeďte do nejvyšší úrovně, vylezte po žebříku nahoru a přes výtah se dostaňte na druhou stranu, kde se aktivuje checkpoint. Následně pak vylezte po žebříku nahoru, vykopněte dveře a dostanete se ke schodišti. Seběhněte dolů, zamiřte k útesu a nahoďte generátor. Až k vám přijede lanovka, tak nasedněte a po zmáčknutí tlačítka přežijte ptačí nálety. Po dopadu na zem se zbavte útočících Takenů, vyběhněte do kopce k horní platformě a doplňte si ztracené zdraví v Safe Haven. Po cestičce doběhněte k provazovému mostu a ve středu na vás zaútočí banda Takenů. Postupně je všechny zlikvidujte, dostaňte se na pevnou zem a utíkejte po cestě doprava. Až nebudete moci pokračovat, tak vyběhněte nahoru po kamenech, kopněte do dřevěného prkna a přeběhněte na druhou stranu, kde ukopněte nohu. Po plošině vyběhněte nahoru k domu, vykopněte dveře do sklepa a po sutinách vylezte do prvního podlaží. V zadní části objevíte schodiště, po kterém vyběhněte nahoru a utíkejte dál, dokud se s vámi nepropadne podlaha. Potom se vypořádejte s bandou Takenů, vyběhněte po schodech do patra a dostaňte se až k oknu, kterým vyskočte ven. Nakonec už jen utíkejte po cestě dolů a shlédněte animaci, která ukončí třetí epizodu.

2.4) Epizoda 4: The Truth [s0204]

Cauldron Lake Lodge
Počkejte, až se v pokoji objeví Hartman, sledujte ho k výtahu a sjeďte s ním dolů. Vyběhněte ven, dojděte na terasu a následně se vydejte ke schodišti, které vás zavede nahoru do hlavní části sanatoria. Odtud sledujte Hartmana do pokoje s bratry Andersonovými, počkejte, až odejde a vraťte se do hlavní haly. Po schodech vyběhněte nahoru do patra, vraťte se zpět do svého pokoje a shlédněte animaci. Následně se vraťte zpět do hlavní haly, vezměte si klíč ze země poblíž omráčené sestry a odemkněte dveře poblíž schodiště. Chodbou se vydejte kupředu, odemkněte dveře napravo a promluvte si s Barrym. Pak odemkněte dveře do Hartmanovy kanceláře, shlédněte animaci a vraťte se do hlavní haly, kde najdete spoustu vznášejících se předmětů. Vyběhněte po schodech nahoru do patra, vzadu aktivujte generátor a vstupte do západní chodby. Jakmile vám trosky zatarasí cestu, tak jděte do skladiště nalevo, vezměte si světlici a ve vedlejší místnosti ji zapalte. Počkejte, až zmizí dvojice medvědů ve dveřích, vstupte do místnosti s televizí a dveřmi napravo se vydejte dál. Na konci chodby počkejte, až vám koule uvolní cestu, doběhněte ke dveřím a postavte se před ně tak, aby je velká koule rozmlátila. Následně vyběhněte ven, u brány nalevo si promluvte s Barrym a uložte si hru. Otočte se, utíkejte k bráně nalevo a pomocí baterky ji zničte. Bludištěm, které je velmi jednotvárné doběhněte až na konec, aktivujte checkpoint pod osvětlením a bránou vstupte do další části. Utíkejte po cestě dál až k altánku, zbavte se stínového hlídače sanatoria a po schodech okolo altánu seběhněte dolů. Pokračujte až k přístřešku nalevo, uvnitř si vezměte brokovnici a protáhněte se brankou naproti. Úzkou uličkou zamiřte kupředu, na konci zabijte Takeny a doběhněte k mříži. Pomocí světla jí zlikvidujte společně s kolečky, po schodech opodál seběhněte dolů k vodnímu příkopu a oběhněte ho. Vyběhněte schody, dejte se doprava a u mříží v dáli si promluvte s Barrym. Než vám otevře branku, tak likvidujte jednoho Takena za druhým a shlédněte animaci zakončenou vaší havárií.
The Anderson Farm
Dejte se doleva, utíkejte po cestičce kolem skal a vyslechněte si vaši rozmluvu s Barrym, kterého musíte najít. Kousek dál se váš pohled upře na farmu, jenž je vaším dalším záchytným bodem. Po kolejích pokračujte dál, podběhněte pod spadlým stromem a vyhněte se poltergeist objektům. Až doběhnete k bráně posedlé temnotou, tak vyběhněte nahoru po schodech, utíkejte po dřevěné lávce a přeskočte díru v ní. Nalevo aktivujte generátor, vraťte se zpět k lampě a otočte ji nad bránu. Po jejím rozpadu si vezměte v přístřešku nalevo baterku, seběhněte po schodech dolů a co nejrychleji se dostaňte k dalšímu checkpointu v podobě Safe Haven osvětlení nad dřevěnými schody. Utíkejte dál, shlédněte sekvenci s projíždějícím vozem a poblíž stanů si nezapomeňte vzít silnější baterku. Zničte branku temnoty opodál, vyslechněte rozhovor se Světlem a protáhněte se mezi pastmi na medvědy k polorozbořenému domu. Nahoďte pro jistotu generátor, aktivujte checkpoint a podle radaru se vydejte dál a co nejrychleji se dostaňte do Safe Haven. Potom vstupte do domu, posbírejte vše, co najdete a po schodech vyběhněte do 2. patra. V místnosti napravo si promluvte s opilcem z vězení, vezměte si revolver a seběhněte zpět dolů, kde se vypořádejte se silnou verzí Takena. Oknem vyskočte ven, nasedněte do auta a dojeďte na rozcestí, ze které pokračujte doprava. Po cestě ničte Takeny a až nebudete moci jet v autě dál, tak vystupte. Polootevřenou brankou utíkejte kupředu, vyhněte se oživlému bagru a v Safe Haven si aktivujte checkpoint a doplňte zdraví. Dírou v plotě seskočte dolů na pole, dejte se doprava k tribunám a doběhněte až k pódiu, kde vás čeká trošku náročnější přestřelka s hordou Takenů. Po skončení animace si z pultu před Barrym vezměte silnější baterku, na pódiu seberte světlice i oslepující granáty a začněte likvidovat jednoho nepřítele za druhým. V případě problémů se zde nacházejí na stěně i dva box plné munice a několika dalších hraček. Po výbuchu malého přístřešku se vydejte k jeho ostatkům, dejte se doprava ke stodole a zjistíte, že vchod je zablokovaný cisternou. Jděte doprava, po žebříku vylezte nahoru na malý přístřešek a přeskočte díru ve střeše nalevo. Následně pak aktivujte panel, počkejte až systém vyzvedne cisternu nahoru a hlavními vraty vstupte do stodoly. Posbírejte vše, co najdete, po schodech napravo vyběhněte do 2. patra a na konci aktivujte panel. Roztlačenou loďkou prorazte zadní vrata stodoly, postupně se k nim probojujte a dostanete se na čerstvý vzduch, kde uvidíte po vaší levici obrovskou sýpku. Kolem ní se vydejte dál, zlikvidujte poltergeist auto posedlé temnotou a doběhněte až k silu. Spolu s Barrym vstupte dovnitř, vykopněte malé dveře a vyběhněte do nejvyššího patra, kde vylezte po žebříku nahoru. Pak pokračujte do patra nejvyššího, nastartujte generátor a vstupte do výtahu, kterým se nechte zavést dolů. Rozkopněte dvířka výtahu, z boxu si vezměte světlice a hlavními vraty vyběhněte ven. Po pár krocích posedne temnota kombajn a vám nezbude nic jiného, než se s ním vypořádat pomocí vaší baterky. V případě problémů si zapalte světlici, první zlikvidujte kombajn a následně okolní Takeny. Až budou všichni mrtví, tak se z dřevěné boudy proseká další Taken. Zabijte ho, vstupte do boudy a vylezte po žebříku nahoru. Nehýbejte se, seskočte dolů ze střechy a utíkejte do místnosti přímo před vámi. Uvnitř si vezměte klíč od sila, místnost opusťte a dejte se doprava. Pomocí klíče odemkněte vrata a s Barrym utíkejte k bráně, kterou s jeho pomocí otevřete. Držte se cesty, rozrazte další bránu a vstupte do domu Andersonových (Valhalla). V 2. Patře vstupte do ložnice na konci chodby, nahoďte pojistky a vraťte se do přízemí. Aktivujte přehrávač na stole, shlédněte animaci a hra se přesune k Driver´s Isle.
The Night It All Began
Zde se jako spektra vydejte do domu, počkejte na verandě a shlédněte celé dění. Jakmile skočí vaše skutečná já do vody, tak seběhněte po schodech dolů na molo a stlačením levého analogu zamiřte na Alana. Pak ho sledujte zpět do domu, vyběhněte do druhého patra a dveřmi nalevo vstupte do studovny a počkejte, až tato část skončí.

2.5) Epizoda 5: The Clicker [s0205]

Night Life In Bright Falls
Místní uhelné doly
Počkejte v cele, dokud se neobjeví šerif a agent Nightingale a shlédněte animace. Až si temnota vezme agenta, tak utíkejte ke kanceláři šerifa a Sarah nahodí záložní zdroj. Následně si vezměte v její kanceláři zbraně, náboje i baterku, utíkejte k recepci a po rozhovoru s Barrym se vydejte kolem cel dozadu na parkoviště. Až vyběhněte ven, tak utíkejte doleva do zahrady (tam, kde se nachází vrak auta), spusťte si žebřík na stěně a vylezte po něm na střechu. Následně vylezte na nádrž, z ní seskočte na druhou střechu a vyhněte se ptačím náletům. V zadní části vylezte na lešení, přeběhněte přes nich na výtahovou plošinu a sjeďte s ní dolů na cestu. Na elektro panelu před vámi nejprve zlikvidujte pomocí baterky černou hmotu a pak otevřete bránu. Se Sarah utíkejte dál, zlikvidujte Takeny i dodávku posedlou temnotou a vyběhněte na hlavní cestu, kde se vyhněte projíždějícímu náklaďáku, který má na korbě sochu jelena. Zbavte se další hordy nepřátel, dejte se po ulici doleva a na konci nechte Sarah otevřít branku napravo u Kwik-Tacu. Prostřílejte si cestu kolem budovy, otevřete závoru a sledujte šerifa k dřevěné brance. Nejprve se vypořádejte s početnou skupinkou nepřátel, pak vstupte na zahradu a utíkejte k radnici nalevo před vámi. Vstupte dovnitř, dejte se doleva a doběhněte k pódiu, kolem kterého proběhněte do zasedací místnosti. Zadními dveřmi se vydejte dál, zabijte Takena, který vyrazí ze dveří naproti, a v místnosti napravo od zadního východu si vezměte klíče. Následně posbírejte vše, co uvidíte, opusťte místnost a shlédněte animaci. V parku naproti vám vyběhněte po schodech nahoru, zabijte Takeny a pokračujte ke knihovně naproti přes cestu. Až Sarah odemkne dveře, tak vstupte dovnitř, proběhněte na konec a odejděte zadním východem. Dejte se doprava, přes dětské hřiště se dostaňte na cestu a Sarah se pokusí otevřít dveře do kostela. Zámek se bohužel zasekne a tak vás čeká banda Takenů. Pak vstupte do kostela, jděte do místnosti nalevo od oltáře a seběhněte dolů do sklepa. Prostřílejte se jím ven, utíkejte na konec parkoviště a vyběhněte po schodech nahoru. Po lesní pěšince se dostaňte až na cest, zbavte se útočníků a pokračujte k vrtulníků, kde vás čeká závěrečná štace této části. Posbírejte vše, co najdete, zapněte světla a ubraňte sebe i vrtulník před velkou skupinou nepřátel. Až vás Sarah zavolá, tak už jen nastupte do vrtulníku a shlédněte animaci.

Bright Falls Light & Power
Dejte si pozor na nálety ptáků, v budce nalevo za člunem si vezměte svoji zbraň a utíkejte k osvětleným

Útok poltergeistů za temné noci

garážovým vratům. Rozstřelte prkno s řetězem, rychle vlezte do garáže a po rampě z desek vylezte nahoru. Seskočte do druhé části garáže, zbytečně se zde nezdržujte a se zapálenou světlicí se dostaňte ven, kde se schovejte do Safe Haven. Po pěšince doběhněte do oblasti s generátory a seskočte dolů. Napravo před vámi aktivujte tlačítko, proběhněte otevřenou brankou a nalevo se zbavte Takena. Dostaňte se k vodě, kolem ní utíkejte dál a skrz několik Takenů se prostřílejte na vyvýšenou plošinu s několika generátory. Protáhněte se přes ni až k výtahové plošině, přivolejte si jí dolů a vyjeďte nahoru. Vylezte na přepravní bednu, z ní seskočte doleva na zem a doběhněte do Safe Haven. Pokračujte k otočnému mostu, vstupte do kontrolní budky a aktivujte most. Jděte na jeho okraj, počkejte až dojede a skočte na něj. Zůstaňte na místě, vyhýbejte se ptačím náletům a na druhém konci seskočte na pevnou zem. Dejte se doprava, držte se ve světle vrtulníku a prostřílejte si cestu k elektrárně. Zleva ji oběhněte po lesní pěšině, seskočte dolů na parkoviště a vstupte dvojitými dveřmi do haly s generátory, kde se setkáte se Cynthií Weaver. Promluvte si s ní, posbírejte zásoby a vyjděte ven. Až se otevře brána napravo, tak se jí vydejte a seběhněte dolů po schodech. Dejte se doprava, pročistěte si cestu ke stavidlu a najdete tři ovládací panely. Nejprve zmáčkněte ten uprostřed, pak ten vpravo a budete mít uvolněnou cestu dál. Přeběhněte po můstcích až na konec, aktivujte tlačítko a stejnou cestou se vraťte zpět za Cynthií. Tu pak sledujte dál, vyslechněte si vše, co vám řekne a na konci seběhněte po schodech dolů. Počkejte, dokud neotevře vstup do potrubí, shlédněte animaci a dostanete se ven na vzduch. Utíkejte kupředu, vyhýbejte se náletům ptáků a dostanete se k troskám helikoptéry. Od nich se vydejte podle radaru dál a narazíte na Sarah a Barryho. Rychle jim pomozte v boji s přisluhovači Temna, vydejte se nahoru do kopce a jedinou cestou se dostaňte až k přehradě. Stiskem tlačítka si přivolejte výtah, ubraňte se před skupinou Takenů a vstupte do výtahu. Až vyjedete nahoru, tak utíkejte nahoru a na pravé straně uvidíte blikající panel. Stlačte u něj B, držte ho a Sarah s Barrym vstoupí dozadu do tunelu. Bohužel budete odříznuti a tak vám nezůstane nic jiného,  než si najít jinou cestu. Dejte se doleva, zničte poltergeist objekty a přelezte přes spadlý plot. Doběhněte až k železné lávce, pokračujte dál k přehradě a po žebříku na ní vylezte. Rychle si stoupněte za světlomet, s jeho pomocí likvidujte Takeny a dejte si pozor, abyste ho nepřehřáli. Až budou mrtví, tak se rychle vydejte dál, u kamionu seběhněte dolů po schodech nalevo a proběhněte tunelem pod přehradou. Na druhé straně přeběhněte přes propadající se železnou lávku, opět se protáhněte tunelem na druhou stranu a vyběhněte nahoru. Dejte se doleva, po pár krocích vstupte do budovy po vaší pravé ruce a seběhněte dolů po točitém schodišti. Opět přeskákejte přes propadající se podlahu, dostaňte se nahoru na přehradu a narazíte na staré známé, se kterými vstupte do výtahu. Během cesty dolů si vyslechněte, co vám řekne Cynthie a až zastavíte, tak otevřete poklop v zadní části chodby.

2.6) Epizoda 6: Departure [s0206]

On The Road To Cauldron Lake
Další z mnoha útoků, před kterými se Alan musí bránit
V ložnici si vezměte ze stolku sluneční brýle, v koupelně si vezměte prášky proti bolesti a dveřmi vyjděte na chodbu. Na telefonu si vyzvedněte zprávu od Barryho a zapněte televizi. Po skončení pořadu nebo jejím vypnutí se objeví Alice a tak se za ní vydejte do kuchyně. Následně shlédněte několik animací a hra se přesune zpět do Bright Falls. Nasedněte tedy do auta, jeďte po cestě dál a zastavte v zataraseném tunelu. Vystupte z vozu, projděte mezi auty a na druhé straně pohltí okolí temnota. Zabijte Takeny, kteří na vás zaútočí, utíkejte dál a narazíte na další auto. Nasedněte do něj, jeďte dál a po chvíli se dostanete k hotelu. Kolem něj dojeďte k rampě, udělejte menší kaskadérský skok a dostaňte se až k mostu. Dejte si pozor na poltergeist objekty, hýbající se podlahu a postupujte stále kupředu. Cestu vám zatarasí bagr, kterého se pomocí baterky zbavte a nasedněte do připraveného auta opodál. Vydejte se dál, sjeďte z cesty nalevo a jeďte po trávě. Vyhněte se monster trucku, neustále se držte ukazatele na radaru a dostaňte se k Safe Haven. Mezi auty se vydejte dál, zlikvidujte nepřátele, kteří se objeví a dojděte k světlu na konci tunelu. Po aktivaci checkpointu si vezměte zásoby z boxu napravo, dejte se po cestě dál a až uvidíte odbočku doprava, tak po ní pokračujte nahoru do kopce k budově Larsen´s. Vysedněte za auta, vstupte do budovy a po schodech vyběhněte do 2. patra, kde zmáčkněte tlačítko na panelu a otevřete tak vrata. Vraťte se zpět k autu, jeďte dál nahoru do kopce a protáhněte se přes vrakoviště až k osvětlenému místu. Podle radaru doběhněte k žebříku, vylezte po něm nahoru a aktivujte generátor. Dole se rožne další panel. Slezte tedy dolů, utíkejte k němu a aktivujte ho. Zůstaňte přikrčení u stěny tak, aby se k vám nedostal pluh a pod zvednutou bednou vstupte do Safe Haven. Nasedněte do dalšího vozu, držte se cesty a dojeďte k městské bráně. Vysedněte ven, vyběhněte po schodech nalevo do budovy a dírou v podlaze seskočte dolů. Odtlačte povoz, utíkejte k věži s vodní nádrží a dejte se doleva. Běžte dál, počkejte, až temnota odhodí autobus a doběhněte ke světlometu. Toho se rychle ujměte, použijte ho v boji s monstry a do jednoho je zlikvidujte. Následně pak utíkejte dozadu k budově, zatlačte dovnitř důlní vozík a utíkejte k dalšímu nalevo. Ten shoďte dolů ze srázu a utíkejte doprava k checkpointu. Po pěšině doběhněte k dřevěné platformě, dostaňte se na ni a z boxu si vezměte zásoby. Následně seskočte dolů do důlního vozíku, odbrzděte ho a zlikvidujte ptačí hejno. Až se vozík zastaví, tak vylezte do průchodu před sebou, doběhněte k Safe Haven a doplňte si zdraví. Následně se pak vytáhněte nahoru po žebříku nalevo, odtlačte ho a shoďte dolů a přeskočte malou propast. Doběhněte po dřevěné lávce až na konec, dejte si pozor na černou hmotu na zemi i dotírající ptáky a vyběhněte do kopečka nalevo. Uvnitř domu se schovejte do světla, projděte jím na druhou stranu a po

Nádherná scenérie městečka Bright Falls

cestě se vydejte dál. Protáhněte se lesem, zbavte se dotěrného Takena a narazíte na generátor, který bez rozmýšlení nahoďte. Podle radaru se vydejte dál, dejte si pozor na padající předměty a likvidujte Takeny, na něž narazíte. U nákladního auta se dejte doprava, pak doleva a nahoru do kopce, kde naleznete generátor. Po jeho aktivaci a doplnění zdraví si to namiřte dál, pokračujte nahoru do kopce a vyhněte se padající vlakové soupravě. Až se dostanete k dřevěnému schodišti, tak po něm vyběhněte nahoru a dostanete se do osady. Nejprve vběhněte do domu napravo, vyběhněte do 2. patra a otočte se. Pak jděte ke zdi naproti, otvorem napravo vyskočte ven z budovy a utíkejte ke generátoru napravo. Po jeho nahození se vypořádejte s Takeny, utíkejte k panelu a přivolejte si výtah. Nechte se jím vyvézt nahoru, utíkejte dál a cesta vám bude zatarasena objekty. Pomocí baterky a světlic je zničte, dejte se tunelem kupředu a dostanete se k samotnému víru temnoty. Zamiřte si to k útesu, seskočte dolů a zničte objekty temnoty. Pak jděte pár kroků vpřed, přeskočte na druhou plošinu a seberte si z bedny pistoli spolu se světlicemi. S nimi už jen přeskočte další propast, dejte si pozor na poletující objekty a palte do tornáda jednu světlici za druhou, dokud nepadne.

The Dark Place

Nevšímejte si Alice, zamiřte si to do kuchyně a přes ní do obýváku. Osvětlete stůl, seberte si Clicker a po jeho použití vás hra přesune dál. Jednotlivé nápisy okolo zhmotněte pomocí baterky, doběhněte ke srubu na Diver´s Island a vstupte dovnitř. Potom už jen shlédněte závěrečnou animaci a můžete započít novou hru na obtížnost Nightmare.

3) Collectibles [s03]

V této sekci najdete seznam a umístění všech sběratelských předmětů ve hře jako jsou rádia, televize, termosky, rukopisy, pyramidy z plechovek, bedny a cedule. Navíc jsou psány v pořadí, v jakém na ně narazíte ve hře, takže poměrně snadno zjistíte, kdybyste nějakou přeskočili. Rukopisy, u kterých je v návodu uvedeno NM, můžete najít pouze na obtížnost Nightmare.

3.1) Epizoda 1: Nightmare [s0301]

Writer´s Dream
Termoska 1
Hned jak budete Alana ovládat, tak utíkejte rovně k zastřešenému mostu.
Pyramida 1
Po zisku zbraně zabijte nepřítele a otočte se doprava. Na plotu objevíte první pyramidu z plechovek, kterou musíte sestřelit.
Termoska 2
Po zisku zbraně na světlice se dejte doprava a seběhněte dolů do bunkru.
Termoska 3
Doběhněte k majáku a najdete ho napravo na lavičce.
Bright Falls
Jukebox 1
V jídelně spusťte jukebox za stolem s bratry Andersonovými.
Termoska 4
Uvnitř jídelny na pojízdném vozíku u kuchyně.
Termoska 5
Po příjezdu k jezeru se vraťte zpět k autu, které je nahoře na kopci.
Termoska 6
V kuchyni ve vaší chatě.
Rádio 1
Po vstupu do chaty utíkejte rovně a protějšími dveřmi vyběhněte ven.
Waking Up To A Nightmare
Rukopis 1 a 2
Automaticky je získáte během cesty na čerpací stanici.
NM Rukopis 1
Na kmeni stromu, kousek od místa, kde se musíte po kmeni dostat na pilu.
Termoska 7
Po animaci na pile se vydejte doprava a na první odbočce zahněte doleva. Dostanete se k autu a  u něj najdete termosku.
Rukopis 3
Po animaci na pile se vydejte doprava a najdete ho přímo před sebou.
Bedna 1
Projděte dřevěnou branou ke skladišti, zapněte reflektor napravo a podle šipek oběhněte zleva skladiště. Za ním najdete svou první bednu.
Rukopis 4
Proběhněte skrz zničenou bránu, utíkejte k bagru před vámi a dejte se doleva. Narazíte na zničený přístřešek a objevíte další rukopis.
Termoska 8
Až přeběhnete přes velký kmen, tak jděte doleva a najdete ho na skále.
Rukopis 5
Naleznete ho poté, co přejdete přes 3 kmeny napříč přes řeku (utíkejte po proudu řeky).
NM Rukopis 2
Po cestě na druhou pilu, nemůžete ho minout.
Bedna 2
Po vstupu na druhou pilu jděte doleva a sledujte šipky. Vylezte po žebříku nahoru, doběhněte do malého obydlí a otevřete si bednu s bateriemi.
Termoska 9
Doběhněte ke zničenému schodišti, pokračujte doleva a naleznete ji na skále pod visícími kmeny stromů.
Rukopis 6
Po nastartování generátoru se otočte doprava a vstupte do domku.
Pyramida 2
Až přeběhněte přes kmeny na druhou stranu, tak zahněte doprava ke zničenému schodišti a objevíte pyramidu z plechovek přímo na stole.
Rádio 2
Až přeběhnete přes kmeny, tak vyběhněte k lampě nahoru do kopečka a vstupte do chýše.
Bedna 3
Obejděte dům s druhým rádiem a  vzadu za ním najdete bednu u auta.
Rukopis 7
Od domu s rádiem pokračujte dál po cestě a najdete ho na zemi.
Termoska 10
Po zisku posledního rukopisu ji najdete po pár metrech na útesu napravo.
Termoska 11
Od generátoru se dejte doprava, držte se útesu a najdete ji u barelů.
Rukopis 8
Na cestě nahoru do kopečka, nemůžete ho minout.
Bedna 4
Od velkého bagru se dejte vlevo, doběhněte k vratům a napravo od nich najdete bednu u skal.
Rukopis 9
Najdete ho před zamčenou branou, kterou musíte otevřít.
Tv 1
Vstupte do kontrolní místnosti napravo od zamčené brány a zapněte TV.
Termoska 12
Dostaňte se na druhou stranu pily a seberte termosku z velkého jeřábu.
Rukopis 10
Po vstupu na čerpací stanici ho najdete u náklaďáku s velkým jelenem.
NM Rukopis 3
Oběhněte čerpací stanici a  najdete ji na stěně u záchodků.
Termoska 13  
Na čerpací stanici pod velkou cedulí s nápisem Gasoline.
Termoska 14  
Z čerpací stanice se po cestě za velkou cedulí dostaňte až k tunelu.
Tv 2
V garáži na čerpací stanici.
Cedule 1
V prodejně čerpací stanice najdete leták na jednom z regálů.

3.2) Epizoda 2: Taken [s0302]

Bright Falls Sheriff´s Station
Termoska 15
V kanceláři Alice ve vašem bytě.
Rukopis 11 a 12
Ve vaší kanceláři.
Cedule 2
Leták pohřešovaných osob na zdi mezi kanceláří doktora a šerifky.
Termoska 16
V místnosti napravo od cel.
Rukopis 13
Na zemi vedle poslední termosky.
Rukopis 14
V poslední cele na policejní stanici.
Rádio 3
Hned jak se vyběhnete na parkoviště, tak utíkejte k rampě naproti.
Termoska 17
Vedle posledního rádia.
Rukopis 15
Rozkopněte dřevěnou bariéru a  najdete ho na kameni napravo.
Tv 3
Automaticky se spustí v chodbě s celami při cestě zpět.
Elderwood National Park
Cedule 3
V návštěvnickém centru si prohlédněte ceduli před kostrou mamuta.
Termoska 18
Za pultem v zadní části návštěvnického centra.
Termoska 19
V kuchyni vašeho srubu.
Termoska 20
Vyběhněte ven z domu, obejděte ho a najdete ji na okraji výřivky.
Rukopis 16
Od srubu seběhněte dolů ke žlutému jeepu a najdete ho u něj.
Rádio 4
Uvnitř prvního srubu, na který narazíte.
Tv 4
V druhém srubu po cestě dolů (musíte vykopnout dveře).
Rukopis 17
Od auta se vydejte nahoru po  cestě napravo a doběhněte do altánku.
Rukopis 18
V kufru opuštěného vozu.
Termoska 21
Po vstupu do centra ji najdete v dřevěné budově nalevo.
Rukopis 19
Na kamenné lavičce před kanceláří rangerů.
Termoska 22
Za kanceláří rangerů ji najdete poblíž stromu.
Rukopis 20
Na podlaze v kanceláři rangerů.
Rukopis 21
Krátce po rozhovoru s Barrym ho najdete na piknikovém stolku.
Cedule 4
Za mostem pokračujte z rozcestí rovně a vstupte do Moonshine Cave, kde najdete  ceduli.
Bedna 5
V zadní části Moonshine Cave.
Rukopis 22
Až přeběhnete přes druhý most, tak se dejte doprava a najdete ho mezi dvěma piknikovými stoly.
Cedule 5
Pokračujte dál k Lovers Peak a narazíte na obrovský strom s cedulí.
Rukopis 23
Po nastartování generátoru ho najdete na cestě před vámi.
Termoska 23
Od posledního rukopisu se dejte doprava k telefonní budce a přeskočte dřevěný plot vedle ní. Vzadu na skále pak objevíte tuto termosku.
Termoska 24
Až projdete pod vydlabaným stromem, tak doběhněte k bráně a dejte se doprava. Dostanete se do další piknikové oblasti, kde najdete termosku.
Cedule 6
U průřezu stromu zobrazující letokruhy (poblíž poslední termosky).
Rukopis 24
Vraťte se k bráně, proskočte bokem za ní a nadete ho na skále.
Termoska 25
Za billboardem na vrcholu Lovers Peak.
Bedna 6
Po pádu z Lovers Peak se otočte a utíkejte dolů do jeskyně.
Rukopis 25
Najdete ho před sebou po pádu z Lovers Peak.
Pyramida 3
Proděte mezi pastmi na medvědy a dostanete se k útesu, kde najdete pyramidu na jednom ze sudů.
Rukopis 26
Na okraji útesu, nalevo od poslední pyramidy.
Termoska 26
Uvnitř dřevěné chýše, vedle které je generátor.
Rukopis 27
Ve vedlejší chýši.
Bedna 7
Dostaňte se k letadlu, vylezte na pravé křídlo a z něj pokračujte k bedně.
Termoska 27
Po nastartování generátoru se dejte doleva kolem útesu a držte se ho, dokud nenajdete termosku.
Rukopis 28
Dostaňte se do druhého patra mlýna a vyběhněte na venkovní balkónek.
Rukopis 29
Přeskočte přes mlýnský výtah na druhou stranu a najdete ho před vámi.
Termoska 28
V rohu třetího patra mlýnu.
Rukopis 30
Po opuštění mlýnice zamiřte do budovy po vaší levici a uvnitř přeskákejte dozadu za bedny. Zde najdete rukopis na bedně.
Termoska 29
Doběhněte ke karavanům a krátce před nimi najdete termosku na stolku napravo.
Tv 5
Na pánských záchodech, kde naleznete klíč od garážových vrat.
Rukopis 31
Napravo od odpadkového koše u  dámských toalet.
Termoska 30
Až vyjedete s autem na cestu, dejte se doprava a najdete ji u zátaras.
Bedna 8
Dojeďte po cestě k prvnímu tahači s kládami a odbočte na pěšinku vpravo. Po ní dojeďte k dřevěné chýši, ve které najdete bednu.
Pyramida 4
Před mostem odbočte doleva, dojeďte na konec cesty a sestřelte pyramidu na piknikovém stolku pod lampou.
Rukopis 32
Za blikajícím kamionem se nachází tunel, na jehož konci leží rukopis.
Termoska 31
Až vyběhnete z tunelu, tak ji seberte z piknikového stolu napravo.
NM Rukopis 4
Najdete ji na hlavní cestě, chvíli předtím než dorazíte ke srubu.
Bedna 9
Vzadu za vaším srubem, kde budete bojovat s hejny opeřenců.

3.3) Epizoda 3: Ransom [s0303]

On The Run
Tv 6
V pokoji po probuzení ji uvidíte přímo před sebou.
Termoska 32
V kuchyni v příbytku Rose.
Rukopis 33
Vyběhněte ven z domu a  najdete ho ležet na cestě.
Rádio 5
Od domku se vydejte doleva k převrácenému člunu a vstupte do zahrady napravo. U zadních dveří nad schody nalevo naleznete rádio.
Termoska 33
Od stánku s hotdogy utíkejte rovně přes celý park a najdete ji na stolku.
Rukopis 34
Najdete ho na kmeni po levé straně cesty během vašeho útěku.
Rukopis 35
Až před vámi přistane policejní auto, tak se dejte doprava.
Termoska 34
Ve věži rangerů.
Termoska 35
Vzadu za rampou poblíž světlometu na skále, který musíte použít.
Rádio 6
Vedle flashbang granátů v Save Haven.
Rukopis 36
Přeběhněte přes most, dejte se doprava a na okraji útesu najdete rukopis.
Bedna 10
Po sebrání rukopisu utíkejte dál podél skal napravo a objevíte jeskyni.
Termoska 36
Před autem u stanice radiového vysílání.
Rádio 7
Dostanete ji automaticky po poslechu radióvé show.
Rukopis 37
Na dřevěném plotu za stanicí radiového vysílání.
Termoska 37
Doběhněte ke generátoru, aktivujte si Save Haven a pokračujte dál až k velkému balvanu. Od něj se dejte doprava, utíkeje nahoru do kopce a chvíli před radiověží objevíte termosku na skalním útesu po vaší pravici.
Rukopis 38
Pokračujte nahoru k radiověži a najdte další rukopis.
Pyramida 5
Vraťte se dolů k velkému kameni, dejte se doprava a doběhněte k dřevěné chýši. Od ní se dete doleva a narazíte na malý přístřešek, kde se ukrývá.
Rukopis 39
Od dřevěné chýše utíkete doprava a vyběhněte do malého kopečku. Tam najdete rukopis připevněný na brance. Je to mimo hlavní trasu.
Termoska 38
Vydejte se kolem chýše dál a  termosku najdete v přístřešku napravo.
Rukopis 40
O kousek dál na kameni po vaší pravici.
Rukopis 41
Po rozhovoru s Alice utíkejte dál a najdete ho na pařezu.
Bedna 11
Od pařezu se vydejte nahoru do kopečka nalevo a prohledejte chýši.
NM Rukopis 5
Přeběhněte přes most, dejte se doleva a dorazíte k plotu. Od něj pokračujte vpravo a narazíte na rukopis schovaný na pařezu.
Rukopis 42
Až přeběhnete přes most, dejte se doleva a doběhněte k žebříku. Nalevo od něj najdete rukopis na zemi.
Termoska 39
Vylezte po žebříku nahoru, seskočte dolů od vodárenské věže a dejte se doprava. Vzadu na paletách objevíte další termosku.
Tv 7
V horním patře skladiště.
Rukopis 43
Vyběhněte ven ze skladiště a  najdete ho na zábradlí u schodiště.
Termoska 40
Zničte buldozer, otevřete bránu a prozkoumete budovu napravo.
Mirror Peak
Termoska 41
Než projedete pod zničeným mostem, tak vysedněte z auta a dejte se doprava do lesa. Poblíž útesu najdete rudé křeslo a na něm bude termoska.
Rádio 8
Až projedete pod zničeným mostem, tak vyběhněte nahoru po schodech napravo a doběhněte do blízké budovy.
Rádio 9
Dostaňte se k věži rangerů napravo, vyběhněte nahoru a pusťte  rádio.
Rukopis 44
O kousek dál vstupte do budovy nalevo a vyběhněte až úplně nahoru.
Termoska 42
Hned po příjezdu k dolu vystupte z auta a seběhněte do šachty nalevo. Zde najdete v levém zadním rohu další termosku.
Rukopis 45
Na chodníku u muzea.
Cedule 7
Najdete ji po pár metrech na stěně napravo (můžete ji vidět od rukopisu).
Termoska 43
Uvnitř muzea se dostaňte o  patro níž a najdete ji na jednom z regálů.
Rukopis 46
Seskočte otvorem v podlaze dolů a najdete ji před vámi.
Termoska 44
Přejeďte přes velké nádvoří, vypněte elektřinu a dostaňte se do velkého domu. Zde vylezte po žebříku nahoru a nalevo na křesle ji najdete.
Rukopis 47
Ve stejné místnosti jako poslední termoska.
Rukopis 48
Po cestě k rozcestí ho najdete na kameni nalevo.
Bedna 12
Z rozcestí pokračujte nahoru do kopce a vstupte do důlní šachty.
Termoska 45
Jakmile opustíte šachtu, tak utíkejte rovnou za nosem a najdete ji na konci dřevěné lávky.
Termoska 46
Přeběhněte přes most u Safe Haven, na rozcestí se dejte vlevo a kolem hromady světlometů zamiřte do dřevěného domku, kde najdete termosku.
NM Rukopis 6
Hned po vstupu do města duchů utíkejte doleva.
Rukopis 49
Před vstupem na most.
Cedule 8
Až přejdete přes most na druhou stranu, tak prozkoumejte ceduli napravo.
NM Rukopis 7
Za mostem utíkejte rovně a  vstupte do budovy za dřevěnou sýpkou.
Termoska 47
Až přeběhnete přes most, tak vstupte do třetí budovy napravo.
Termoska 48
Po zničení vlaku ji najdete vzadu za přístřeškem, ve kterém najdete klíč.
Tv 8
Najdete ji v budově, kterou odemknete získaným klíčem.
Bedna 13
Vyběhněte ven z budovy, vylezte nahoru po dvou žebřících a podle šipek utíkejte doprava, dokud neobjevíte bednu.
Rukopis 50
V dole se vydejte kupředu a až uslyšíte Alice vyslovit vaše jméno, tak odbočte do chodby vlevo. Na jejím konci najdete jubilejní 50. rukopis.
Rukopis 51
Pokračujte dál, dostaňte se k místu, kde seskočíte dolů a rukopis uvdíte u sloupu před sebou.
Termoska 49
Až Taken prorazí zatarasený vchod, tak utíkejte dál a držte se levé cesty, dokude neobjevíte termosku.
Rukopis 52
Po opuštění dolu vyběhněte po  schodech napravo a vylezte po žebříku nahoru na věž.
Pyramida 6
Až se lanovka zřítí, tak vyběhněte nahoru na platformu a najdete ji na zábradlí.
Cedule 9
Po cestě k mostu najdete u  propasti informační ceduli Cauldron Lake.
Termoska 50
Přeběhněte přes provazový most a utíkejte doleva k útesu.
Bedna 14
Po sebrání termosky pokračute dál podél levé skály a dostanete se k bedně, která je schovaná za obrovským kamenem.
Rukopis 53
Najdete ho na kameni (nemůžete ho minout).
Termoska 51
V domě zabijte několik Takenů, vyběhněte nahoru do patra a skrz okno vyskočte ven. Dejte se doleva, doběhněte k zavřené brance a najdete ji.
Rukopis 54
Poslední rukopis v této epizodě najdete na schodech během cesty k jezeru.

3.4) Epizoda 4: The Truth [s0304]

Cauldron Lake Lodge
Cedule 10
Naleznete ji na terase před slunečními hodinami.
Termoska 52
Až se vrátíte po schodech do budovy, tak ji najdete na recepci.
Cedule 11
V chodbě, ze které se dostanete do místnosti s bratry Andersonovými.
Rukopis 55
Dostanete ho od bratrů Andersonových.
Cedule 12
Vedle hlavních dveří naproti recepci.
Tv 9
Z hlavní haly vyběhněte po  schodech nahoru a televize se sama zapne.
Termoska 53
Od televizoru pokračujte doprava a objevíte termosku na zábradlí.
Rukopis 56
Po návštěvě svého pokoje ho najdete u schodiště.
Rukopis 57
Až si odemknete klíčem dveře do křídla, tak vstupte do místnosti nalevo a vzadu na stole najdete rukopis.
Přehrávač
Ve stejné místnosti jako rukopis si pusťte 3x po sobě přehrávač.
Termoska 54
V místnosti s Barrym.
Rukopis 58
Získáte ho ve vedlejší kanceláři, která patří doktoru Hartmanovi.
Tv X
Až zničíte pomocí světlice dvě sochy medvědů, tak ji najdete na stěně ve vedlejší chodbě.
Rukopis 59
Na okraji pohovky napravo od televizoru.
Termoska 55
Jakmile se dostanete ven ze sanatoria, tak utíkejte doprava a dostanete se až k mřížím, kde objevíte termosku.
Cedule 13
U sochy před sanatoriem.
Rukopis 60
Najdete ho v bludišti u  stromu.
Rukopis 61
Na konci bludiště se dostanete do širší uličky s vydlážděnou podlahou. Dejte se tedy doleva a na konci slepé uličky najdete rukopis.
Termoska 56
V altánku, na který narazíte poté, co opustíte bludiště.
Rukopis 62
Vydejte se dál, vstupte do přístřešku nalevo a seberte ho i s brokovnicí.
Rukopis 63
Předtím než doběhnete k vodnímu bazénku, tak ho najdete na zemi.
Bedna 15
Vydejte se kolem bazénku dál, neobíhejte ho a utíkejte rovně dozadu skrz křoví. U skály se dejte doprava a  doběhnete k bedně.
Termoska 57
Oběhněte bazének, vyběhněte nahoru po schodech a uvidíte ji naproti.
Rukopis 64
Od posledního schodiště zamiřte doleva a najdete ho vzadu na římse.
The Anderson Farm
Termoska 58
Utíkejte po cestičce dál, následně po kolejích a po chvíli před vámi spadne strom. Utíkejte rovně, vyběhněte nahoru na dřevěnou plošinu a z bedny seberte termosku.
Rukopis 65
Od termosky utíkejte dozadu k tunelu, zapněte světlo a na konci seberte rukopis.
Rukopis 66
Poblíž generátoru, který musíte aktivovat.
Termoska 59
Najdete ji na stolku mezi stany.
Rukopis 67
O kousek dál ho seberte z kamene po vaší pravici.
Rukopis 68
Proběhněte mezi pastmi na medvědy a u polorozbořeného domu ho najdete poblíž generátoru.
Termoska 60
V horním patře polorozbořeného domu.
Termoska 61
V kuchyni ve srubu.
Tv 10
Po rozhovoru s postřeleným opilcem opusťte místnost a utíkejte do té naproti. Zde najdete desátou televizi.
Rukopis 69
Na zadní verandě srubu.
Bedna 16
Ve sklepě srubu.
Termoska 62
Až pojedete v autě po  cestě dolů, tak ji najdete u traktoru napravo.
Termoska 63
Dojeďte k rozcestí, zahněte doprava a po pár metrech zastavte. Potom vystupte z vozu, utíkete do pole napravo a poblíž dalšího traktoru objevíte termosku.
Bedna 17
Vraťte se zpět na poslední rozcestí, pokračujte nahoru do kopce a zastavte u domku nalevo, ve kterém najdete bednu.
Rádio 10
Pokračujte po cestě dál nahoru a vyběhněte do věže rangerů napravo.
Bedna 18
Po zničení poltergeist bagru se dostanete k mlýnici po vaší levici. Utíkejte kolem ní dozadu, vstupte do domu za ní a objevíte bednu.
NM Rukopis 8
Opusťte dům s bednou, dejte se doprava a prohledejte kadibudku.
Termoska 64
Utíkejte po polní cestě dál a  najdete ji na tribunách nalevo.
Termoska 65
Na pódiu před Barrym.
Rukopis 70
Na zadní stěně pódia u  elektrických rozvaděčů.
Rukopis 71
Doběhněte ke stodole, pak zamiřte na pole napravo a vzadu najdete vozík, na kterém se nachází rukopis.
Tv 11
Uvnitř stodoly.
Termoska 66
Na stolku poblíž auta v pravém zadním rohu stodoly.
Rukopis 72
V horním patře stodoly.
Cedule 14
V horním patře stodoly ji najdete v levém zadním rohu.
Pyramida 7
Jakmile opustíte stodolu, tak u  první sýpky najdete velký kotouč, na kterém bývají namotány dráty. Na jeho vrcholu najdete plechovky.
Termoska 67
Na polici u okna ve třetím podlaží sila.
Rádio 11
Uvnitř sila vylezte po žebříku do předposledního patra.
Termoska 68
Po vstupu do Valhally ji najdete v koupelně napravo.
Termoska 69
V kuchyni ve Valhalle.
Rukopis 73
Vyběhněte po schodech do druhého patra a najdete ho na podlaze.
The Night It All Began

3.5) Epizoda 5: The Clicker [s0305] 

Night Life In Bright Falls
Rukopis 74
Najdete ho před vaší celou.
Rukopis 75
V rohu napravo od předchozího rukopisu.
Termoska 70
Na recepci policejní stanice.
Termoska 71
Dostaňte se na hlavní cestu, kde proti vám pojede náklaďák s velkým jelenem a utíkejte do altánku naproti. Termosku najdete u malé budky.
Bedna 19
Po hlavní cestě utíkejte doprava, doběhněte k bráně a dejte se doleva. Přes malé říčky přeběhněte na molo a objevíte bednu.
Bedna 20
V docích je továrna s nápisem Fresh Seafood. Utíkejte tedy k ní, dokola ji oběhněte a zamiřte po schodech nahoru k bedně.
Jukebox 2
Jděte do jídelny Bright´s Diner a podruhé spusťte jukebox.
Termoska 72
Uvnitř středového pultu v jídelně.
Rukopis 76
Na stěně u záchodků v jídelně.
Termoska 73
Najdete ji vedle náklaďáku na konci ulice (na tom konci, ze kterého se dostanete k zamčené brance).
Termoska 74
Jakmile projdete brankou, tak jděte doleva a objevíte ji na grilu.
Rukopis 77
Na okraji pódia na radnici.
Tv 12
V horním patře radnice.
Bedna 21
V zadní místnosti v horním patře radnice.
Termoska 75
Vstupte do kanceláře, jejíž dveře prorazí Taken a v malé kuchyňce po vaší pravici najdete termosku.
Cedule 15
Přečtěte si ceduli, která je umístěna na soše v parku.
Termoska 76
V knihkupectví naproti parku.
Cedule 16
Leták umístěný na pravé stěně knihkupectví.
Rukopis 75
Najdete ho na pultu v knihkupectví.
Bedna 22
V dřevěném přístřešku vzadu za knihkupectvím.
Termoska 77
Najdete ji na pískoviště v pravé části dětského hřiště.
Cedule 17
Nachází se před kostelem.
Rukopis 79
Od kostela se vydejte po cestě doprava a vstupte do žlutého náklaďáku.
Rukopis 80
Na oltáři v kostele.
Termoska 78
V levém zadním rohu sklepení kostela.
Rukopis 81
Za kostelem vyběhněte nahoru do kopce a najdete ho na stolku na terase.
Termoska 79
Nalevo od helipadu.
Bright Falls Light & Power
Termoska 80
Po seskoku z helikoptéry utíkejte doprava a najdete ji vzadu u plotu.
Termoska 81
Ve skladišti přeskočte oplocení a narazíte na potrubí. Z druhé strany ho oběhněte a v jednom z nich objevíte termosku.
Bedna 23
Až seskočíte dolů do oblasti s generátory, tak se dejte doleva.
Rukopis 82
Kolem vody se vydejte dál, proběhněte brankou, kterou rozrazí Taken a po pár metrech najdete rukopis  u kabelů po vaší levici.
Termoska 82
Až přejdete přes vyvýšenou platformu s několika generátory, na které budete napadeni dvojicí silnějších Takenů, tak se otočte doprava a najdete termosku na paletách.
Rukopis 83
Doběhněte k pracovnímu výtahu, nechte se jím vyvézt nahoru a seberte rukopis z křesla.
Cedule 18
Najdete ji před otočným mostem.
NM Rukopis 9
Od kontrolní budky u mostu se dejte doleva a doběhněte na konec cesty.
Termoska 83
U kontrolní budky.
Termoska 84
Přeběhněte na druhou stranu mostu a najdete ji v kontrolní budce.
Tv 13
Stejně jako termosku ji najdete v kontrolní budce na druhé straně mostu.
Bedna 24
Až napadnou ptáci helikoptéru, tak se dejte doprava a podél útesu zamiřte k bedně.
Termoska 85
Jakmile seskočíte na parkoviště elektrárny, tak utíkejte k budce v levém zadním rohu. Najdete ji na zemi.
Cedule 19
Napravo od vstupních vrat elektrárny.
Termoska 86
V obytné části elektrárny.
NM Rukopis 10
Až opustíte elektrárnu, tak seběhněte dolů po schodech a utíkejte doleva. Po vstupu na trávu zahněte znovu vlevo a podél plotu doběhněte ke kameni, na kterém se rukopis ukrývá.
Cedule 20
Nalevo od třech ovládácích panelů.
Pyramida 8
Až přeběhnete přes trojici můstků, tak ji najdete napravo od panelu.
Rukopis 84
Proběhněte spolu se Cynthií velkým potrubím a venku ho najdete po pár krocích.
NM Rukopis 11
Jakmile vás napadnou ptáci, tak utíkejte kousek kupředu a seběhněte na velký kmen po vaší pravici, který visí nad strží. Na něm najdete rukopis.
Bedna 25
Po setkání s Barrym a Sarah obejděte zleva dům a utíkejte kolem skály nahoru, dokud nenarazíte na bednu.
Termoska 87
Uvnitř velkého potrubí přímo před výtahem.
Termoska 88
Až opustíte výtah, tak ji najdete na útesu napravo.
Cedule 21
Napravo od tlačítka, kterým otevřete vrata.
Rukopis 85
Až se za Barrym a Sarah zavřou vrata, tak utíkejte doleva a přeskočte spadlý plot. Na skále za ním najdete rukopis.
Termoska 89
Seběhněte po točitém schodiště dolů a seberte ji z regálu napravo.

3.6) Epizoda 6: Departure [s0306]

On The Road To Cauldron Lake
Tv 14
Zapněte si televizi ve vašem obýváku.
Termoska 90
Po příjezdu autem ji najdete na stolku nalevo.
Cedule 22
Velký billboard na druhém odpočivadle napravo od cesty.
Bedna 26
Po levé strana cesty narazíte na kmeny a těžební techniku. Vystupte z vozu, seběhněte dolů ke srubu.
Termoska 91
U stodoly, kterou najdete nalevo od cesty, předtím než vjedete do tunelu.
Rukopis 86
Uprostřed cesty za tunelem.
NM Rukopis 12
Po vstupu na recepci hotelu Majestic ho uvidíte na lavici napravo.
Termoska 92
V koupelně na recepci.
Cedule 23
Velká černá tabule na recepci.
NM Rukopis 13
Až narazíte na monster truck, tak vstupte do osvětlené stodoly nalevo a vyběhněte do druhého patra.
Termoska 93
Na verandě malého domku poblíž stodoly.
Rukopis 87
V tunelu těsně před Safe Haven.
Rukopis 88
Dostaňte se k zátarasu, projeďte jím dozadu a na konci cesty naleznete rukopis na náklaďáku.
Cedule 24
Před zátarasem odbočte vpravo a  na pletivu najdete ceduli.
Bedna 27
Vzadu za budovou s nápisem Larsen´s.
Cedule 25
Na modrých vratech budovy Larsen´s.
Termoska 94
Ve spodním patře ji najdete na polici.
NM Rukopis 14
V horním patře budovy.
Pyramida 9
Vyběhněte do horního patra, vylezte na balkón a najdete ji na zábradlí.
Termoska 95
Než najedete na rampu, tak před ní zastavte a jděte doprava k trámům.
Rukopis 89
Na sporáku, který najdete poblíž Safe Haven.
Bedna 28
Až opět pojedete v autě, tak dojeďte k rozcestí a jděte k rozpadlému mostu nalevo. V malém přístřešku vedle něj najdete bednu.
Termoska 96
V opuštěném městě ji najdete v budově Hollowax and Co. po pravé straně.
Rukopis 90
Na kamenné peci v budově za světlometem.
Bedna 29
Po jízdě ve vozíku utíkejte rovně, seběhněte dolů z kopce a jděte k bedně doprava.
Termoska 97
Po žebříku vylezte nahoru, odtlačte vozíku dolů do propasti a přeskočte ji. V přístřešku před vámi najdete termosku.
Termoska 98
Až budete probíhat lesem, tak narazíte na kamión s návěsem a ten bude skrývat další termosku.
Bedna 30
Na vrcholu kopce vstupte do budovy a v rohu přízemí najdete bednu.
Termoska 99
Za zrezivělým, polorozpadlým silem (poté co opustíte dům s bednou).
NM Rukopis 15
Zezadu na pletivu u generátoru, který musíte nastartovat, abyste nahodili výtah.
Rukopis 91
Vyjeďte výtahem nahoru a  najdete ho přímo před sebou.
The Dark Place
Termoska 100
V temném světě se otočte a  použijte baterku na nápis vedle pohovky, čímž odkryjete poslední termosku ve hře.


4) Návod DLC The Signal [s04]


Když ptáčka lapají…
Utíkejte dozadu na toalety, rozrazte dveře a shlédněte krátkou scénku, v níž získáte baterku a zbraň. S nimi se vraťte do jídelny a pokuste se ji opustit. Zabijte Takeny, kteří vás napadnou, vstupte do kuchyně a vykopněte dveře. Po cestičce se probojujte k osvětlenému domu, vstupte dovnitř a kolem schodiště utíkejte dozadu. Dostanete se do obývacího pokoje, kde naleznete dokument ležící na zemi. Po jeho sebrání shlédněte animaci, vraťte se ke vstupním dveřím a pomocí baterky osvětlete všechny nápisy, čímž získáte vylepšenou baterku, pár monočlánků a pistoli na světlice. Následně opusťte dům a vyběhněte na hlavní cestu. Dejte se doprava, vyhněte se posedlým automobilům a dostaňte se k železářství, které se nachází na levé straně ulice. Pomocí baterky zničte dveře, vstupte dovnitř a doplňte si zásoby. Po několika krocích vás napadnou další nepřátelé, se kterýma se zbytečně nezdržujte a zadními dveřmi vyběhněte co nejrychleji ven, kde vám zazvoní telefon. Utíkejte rovně, vylezte nahoru na palety a přeskočte přes plot. V okolí si nejprve doplňte zásoby, které musíte zhmotnit pomocí vaší baterky, po troskách přeběhněte na druhou stranu ulice a probojujte se skrz park až k Safe Haven. Po silnici se vydejte dolů, vyslechněte Zanea a přeskočte dřevěný plot po vaší pravici. Poté utíkejte rovně na dvorek, vyběhněte nahoru po schodech napravo a seskočte na sousední nádvoří. Zde osviťte vzpomínku, projděte brankou na dětské hřiště a zamiřte k bráně na opačné straně. Zničte posedlé objekty, poté i bránu a prozkoumejte vstupní dveře kostela, které budou zamčené. Alan bude tedy potřebovat klíč. Zničte posedlý kamion i sochu jelena, osvícením slova Key zhmotněte Sarah a ta vám odemkne dveře kostela. Kolem oltáře utíkejte do zadní místnosti seběhněte dolů do sklepa a všude kolem vás uvidíte kotle s aktivním slovy Blast. Pokud nějaké z nich osvítíte, tak bude následovat krátký výbuch a ten může zničit okolní Takeny, kterých je ve sklepě hned několik. Navíc pokud takto aktivujete oheň ve všech kotlech, tak se vám odemkne achievement. Skrz sklepení se tedy probojujte až ke schodišti, vyběhněte po něm a zhmotněte si žebřík, po kterém vylezte nahoru. Venku seberte stránku rukopisu, zhmotněte několik dalších slov a zhlédněte scénku s Barrym. Potom vyběhněte po schodech vzadu, rozkopněte nohy, které podpírají dřevěnou plošinu a vezměte si nejlepší verzi svítilny. Utíkejte dál přes skalnatou oblast a dostanete se do lesa, kde uvidíte televizi na pařezu. Vydejte se lesem kupředu, využívejte výbuchů a ohňostrojů, které se ukrývají ve slovech kolem vás

Tajemný maják

a pak pokračujte dál po kolejích, až se konečně dostanete k dalšímu Safe Haven. Po aktivaci checkpointu a doplnění vašeho zdraví utíkejte dál, zhmotněte si velký reflektor a s jeho pomocí zasáhněte tři pohyblivá slova bridge. Proskočte prvním vagónem, který spadne z nebe, dejte se doleva a doběhněte k dřevěnému můstku. Za ním uvidíte spoustu slov, které můžete zhmotnit, což ale v žádném případě nedoporučuji, protože je zde hodně nepřátel. Buď můžete celou oblastí, co nejrychleji proběhnout napřímo, nebo to vzít bokem a snažit se vyhnout všem slovům. Nakonec se dostanete k dalšímu osvětlení, kde se aktivuje checkpoint. Proběhněte jeskyní, rozkopněte dveře a ocitnete se v oblasti plné osvětlení. Zde vás napadne spousta Takenů a vaším úkolem je dostat se na druhou stranu, v čemž vám pomůže náhodné zapínání okolních světel. Opatrně si tedy prorazte cestu kupředu, doběhněte k dalšímu Safe Haven a pokračujte ke kontejnerům. Po haraburdí napravo vylezte nahoru, seskočte dolů na klády a u domku napravo zhmotněte červený box, ze kterého si doplňte zásoby. Následně si zhmotněte auto (wheels), nasedněte do něj a po cestě do protilehlého rohu pily zlikvidujte vše, co vám přijde do cesty. V přístřešku zmáčkněte tlačítko na blikajícím panelu, vraťte se zpět k nyní již otevřenému hangáru a vstupte dovnitř. Tam na vás bude čekat překvapení v podobě několika Takenů, které můžete rychle zlikvidovat střelbou do výbušných lahví. Poté utíkejte dozadu, vyběhněte po schodech nahoru a vyběhněte ven, kde seskočte na pevnou zem. Nalevo zhmotněte vzpomínku (memory), seběhněte k vodě a dejte se doleva. Proběhněte pod molem, pročistěte si cestu k žebříku, který musíte zhmotnit a vylezte po něm nahoru. Utíkejte rovně, mezi hromadami dřeva se vydejte dál a budete napadeni dvojicí Takenů, z nichž jeden má motorovou pilu. Oba je zabijte, doplňte si zdraví v Safe Haven a vstupte do skladiště se dřevem. V přízemí se moc nezdržujte a co nejrychleji doběhněte ke schodišti, po kterém vyběhněte nahoru do patra. Zde odrazte útok pomocí výbušných lahví a pokračujte ven na nádvoří. Zde aktivute vzpomínku a poté i dva nápisy bridge. Nejprve napravo zmáčkněte tlačítko, pak jděte k velké dřevěné plošině a žduchněte do ní. Jakmile spadne, tak po rampě vyběhněte nahoru a skočte na platformu, která vás převeze na druhou stranu. Zde se zbavte několika Takenů, vylezte po žebřících nahoru na střechu a dírou v ní seskočte dolů, čímž spustíte krátký flashback, ve kterém uvidíte svou manželku Alice jako fotografku. Pokračujte dozadu ke dveřím, seběhněte dolů a dostanete se do svého bytu, kde si můžete doplnit zásoby. V obývacím pokoji si promluvte se Zanem, zlikvidujte malé televizní obrazovky a uvolněnou cestou pokračujte do obrovského hangáru. Zde likvidujte televizní obrazovky, dokud se nedostanete ven na molo. Ze země si posbírejte světlice a s jejich pomocí zničte loď, která spadne přímo před vás. Nakonec už se jen přibližte k velké LCD televizi a DLC skončí (celý souboj se dá značně urychlit, pokud máte pistoli na světlice a k ní dostatek nábojů).


5) Collectibles DLC The Signal [s05]

Budík 1
Zabijte Takeny, kteří vás napadnou v jídelně a utíkejte do kuchyně.
Stojan 1
Až vyjdete ven z železářství, tak jděte podél stěny doprava a dojdete k prvnímu stojanu, který zobrazuje Odina Andersona.
Stojan 2
Od posledního stojanu utíkejte rovně, vylezte nahoru na palety a přeskočte přes plot. Poté se dejte kolem radnice doleva a u propasti najdtete stojan šerifky Sarah Breaker.
Budík 2
Jakmil se dostanete na dětské hřiště, tak přeskočte stromy nalevo a objevíte ho na zaklíněné lavičce.
Stojan 3
Stojan Barryho Wheelera objevíte v levé části kostela.
Budík 3
Najdete ho v zadní části sklepení pod kostelem na starém křesle.
Budík 4
Od televize na pařezu, kterou objevíte uprostřed lesa, se vydejte dál a narazíte na koleje. Po nich utíkejte kupředu a po vaší pravici narazíte na převrácený nákladní vagón. Dole u něj pak objevíte čtvrtý budík.
Budík 5
O kousek dál narazíte na slovo Turret. Pomocí baterky ho zhmotněte a utíkejte si do malého stanu pro další budík.
Stojan 4
Pomocí reflektoru zhmotněte tři pohyblivá slova bridge, projděte prvním vagónem, který spadne z nebe a  hned jak spadnete na pevnou zem, tak utíkejte doprava. Objevíte 4. stojan, který reprezentuje Cynthii Weaver.
Budík 6
Až se dostanete do oblasti pokryté osvětlením, tak pokračujte po cestě dolů a v předposlední části narazíte na dřevěný plot po vaší levici (pokud se budete držet cesty). Za ním objevíte na zemi šestý budík.
Stojan 5
Doběhněte ke kontejnerům za oblastí s 1000 světly a napravo uvidíte převrácený jeřáb. Napravo od něj najdete u skály stojan Tora Andersona.
Budík 7
Až se dostanete na klády a  seskočíte na velké otevřené prostranství u pily, tak utíkejte stále rovně. Nakonec dorazíte ke kládám a na nich objevíte další budík.
Budík 8
Proběhněte pod molem, zhmotněte žebřík a vylezte po něm nahoru. Poté se otočte doleva a utíkejte na konec mola směrem k řece.
Budík 9
Zabijte Takena s motorovou pilou, kolem skladiště se dejte doleva a po pár krocích objevíte budík u  plotu.
Stojan 6
Probojujte se skrz skladiště se dřevem, poté seskočte dolů na nádvoří a dejte se doprava. Doběhnete k poslednímu stojanu, který představuje Alice Wake.
Budík 10
Najdete ho ve své kanceláři uvnitř bytu.



6) Návod DLC The Writer [s06]


Hned na začátku seběhněte po schodech dolů a jděte ke stěně napravo, kde objevíte otočný systém. S jeho pomocí rozhoupejte lampu nad slovem napravo a rozrazí se zeď. Skrz ní se vydejte dál, seberte lampu a otočte se dozadu k příbytku. Pomocí lampy osviťte slovo, zničte poltergeist objekt, který vás napadne a vstupte do budovy, kde se objeví další tři slova. Až se s nimi vypořádáte, tak si doplňte zásoby, vylezte po venkovním žebříku nahoru a vylezte na římsu nalevo. Po ní utíkejte k díře ve zdi a dostanete se do zahradního bludiště. Po chvíli si u sochy zhmotněte brokovnici, pokračujte dál na rozcestí a dejte se doprava. Vaše kroky vás zavedou až k Barrymu, se kterým si promluvte. Bránou nalevo zamiřte dál a dostanete se před sanatorium, kde budete napadeni hordou Takenů. Rychle se uchylte do rohu s ohňostroji (fireworks), všechny je pomocí baterky aktivujte a odražte útok Takenů. Následně vstupte do hlavní haly sanatoria a promluvte si s Barrym. Zadními dveřmi vyběhněte ven, seběhněte po schodech dolů a utíkejte ke slunečním hodinám, kde seberte část rukopisu. Pomocí baterky zhmotněte jednotlivá slova, doběhněte po skalních platformách až k loďce a naskočte do ní. Pak zničte bóji pomocí baterky, nechte se dovézt k dřevěné cestě a posviťte na slovo cabin. Vstupte do příbytku, nechte ho, ať se s vámi otočí o 180° a vyskočte ven. Utíkejte dál, seberte další rukopis a v tornádu aktivujte slova. Skočte na žlutý autobus, kousek dál odkryjte cestu (path) a seskočte na ní. Po pár metrech zlikvidujte Takena, který zaútočí zpoza budky, vyběhněte po cestě nahoru a seskočte na postele. Z nich seskočte na plošinu opodál (musíte osvítit další slovo path), vylezte po žebříku nahoru a proběhněte vlakovou soupravou. Pomocí baterky si vytvořte cestu před vámi a po skalních plošinách zamiřte do obrovského dřevěného kmenu. Proběhněte jím, následně přes menší přeběhněte na druhou stranu a doběhněte k Safe Haven. Od něj si to namiřte kupředu, posviťte na slovo fireworks a doplňte si zásobu světlic. Jednu z nich vhoďte do studny o pár kroků nazpět a tím zajistíte, že vybuchne potrubí před vámi. Vlezte tedy do něj, utíkejte kupředu a seskočte o úroveň níž. Po pár krocích odbočte doleva, následně doprava a dírou v zemi seskočte dolů. Chodbou se vydejte dál a dostanete se do pokoje. Podívejte se vzhůru a uvidíte, že jednotlivé místnosti jsou připevněny na opravdu obrovském ruském kole a pomalu se s vámi začnou točit. Skrz obývací pokoje se vydejte kupředu, doběhněte ke schodišti a vyběhněte nahoru. Poté přeskákejte po velkých žetonech a skočte do vody, čímž se dostanete do další místnosti. Následně se dostaňte k velkým dřevěným kotoučům, počkejte, až se

Staří známí, se kterými se v DLC opět setkáte

odkutálí a pokračujte do zadní místnosti, kde seskočte dírou o patro níž. Následně si to namiřte k poklopu a jakmile se otevře, tak vstupte dovnitř. Doběhněte k výtahu, přivolejte si ho a nechte se vyvézt nahoru na čerpací stanici. Hlavními dveřmi vyjděte ven, probojujte se doleva ke kmeni a přejděte po něm přes propast. Zde musíte zhmotnit drát tím, že osvítíte slovo wire až dozadu za benzínovou stanici a vytvořte si most. Po něm přeběhněte na druhou stranu a za benzínkou nahoďte generátor. Poté se vraťte zpět k velkému kmeni, proběhněte pod ním a aktivujte ovládací panel napravo. S jeho pomocí si udělejte můstek z několika kmenů a přeběhněte na druhou stranu. Po hlavní cestě utíkejte kupředu, vyběhněte nahoru po schodech a dostanete se na osvětlený most. Doběhněte na jeho konec a nalevo uvidíte schodiště vedoucí nahoru. Probojujte se tedy až na samotný vrchol a kolem vás uvidíte spoustu slov. Těm se zkuste za každou cenu vyhnout, stejně jako okolním Takenům a doběhněte do Safe Haven. Poté zamiřte k okraji napravo a Zane vám podá pomocnou ruku v podobě kmenu. Po něm seběhněte dolů, napravo zhmotněte kus skály a přes ni pokračujte do skalnaté oblasti. Zde se zbytečně nezdržujte pomocí světlic si proklestěte cestu dál a až dorazíte k provazovému mostu, tak postupně aktivujte všechny světlomety (posviťte na nápis flash). Pak po něm přeběhněte na druhou stranu, opodál vyběhněte nahoru po schodech a po dřevěných plošinách přeskákejte až do sanatoria. Vstupte do místnosti před vámi, vyslechněte doktora Hartmanna a spusťte nahrávací zařízení napravo. Poté místnost opusťte, proběhněte tunelem a hned jak se dostanete ven, tak vyběhněte po kamenech po vaší levici nahoru. Z útesu si posviťte na slovo tremor, přeskočte na křídlo letadla a z něj zamiřte na pevnou zem. Dejte se doprava, doběhněte do Safe Haven a kousek dál si vyslechněte Zanea. Seberte rukopis, který vám sešle a osvícením slova ignite se rozsvítí světlo v majáku. Přeběhněte tedy přes most, ničte všechny skalní zábrany, které brání v průchodu světla a jedinou možnou cestou se probojujte až k majáku. Vstupte dovnitř, utíkejte ke schodišti a vyběhněte po něm až nahoru. Pak vylezte po dvou žebřících (ten druhý musíte zhmotnit), shlédněte animaci a ocitnete se před Diver´s Island. Zhmotněte si most, doběhněte na jeho konec a vypořádejte se s Barrym. Poté přistupte ke srubu a budou vás čekat tři souboje. Ten první bude s Taken formou doktora Hartmanna, druhý s bratry Andersonovými a v tom třetím musíte celkem třikrát zabít Barryho. Souboje jsou stejné jako s běžnými Takeny, jen tihle jsou o něco silnější. Po jejim smrti vstupte do srubu a shlédněte závěrečnou animaci.


7) Collectibles DLC The Writer [s07]

Videohra 1
Na rozcestí v zahradním bludišti se dejte vlevo a  najdete ji na konci.
Videohra 2
U krbu ve vstupní hale sanatoria.
Videohra 3
Až vyběhněte zadními dveřmi ven ze sanatoria, tak seběhněte po schodech dolů a a utíkejte rovně. Hru najdete na odpadkovém koši nalevo.
Videohra 4
Zhmotněte si příbytek, vstupte do něj a jakmile se začne otáčet, tak vyskočte zpátky ven. Až se dům pootočí tak, abyste mohli vyskočit na střechu, tak to udělejte a seberte videohru.
Videohra 5
Vyjděte ven před benzínku, otočte se doprava k náklaďáku s jelenem a po hlavní cestě utíkejte doprava. Na konci se otočte doleva a v houští najdete postel a na ní bude ležet budík.
Videohra 6
Až se dostanete na osvětlený most, tak doběhněte k prvnímu tahači a celý ho oběhněte. Ze strany u zábradlí najdete videohru na zemi.
Videohra 7
Z mostu seběhněte dolů po kmeni, který vám připraví Zane, dejte se doleva a proběhněte kolem zrezivělé korby náklaďáku dozadu, kde najdete videohru položenou na zemi.
Videohra 8
Najdete ji ve zničeném letadle uprostřed lesů.
Videohra 9
Oběhněte budovu s majákem a najdete ji na červeném křesle.
Videohra 10
Po zhlédnutí animace v majáku se dostanete před ostrov s vaším srubem. Otočte se, vyběhněte nahoru do kopce a na špalku po vaší levici objevíte poslední videohru.

xDante1986

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Ověření, že nejste robot: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..